گیاهان
گیاهان

گیاهان

نگهداری گیاهان آپارتمانی به روش هیدروپونیک

 از زمانی که با شیوه هیدروپونیک آشنا شدم به مرور شیوه نگهداری گیاهان آپارتمانی خود را به این شیوه تغییر داده ام. 

کاهش هدررفت آب، عدم رعایت زمانبندی برای آبیاری گیاهان ، سازگاری گیاهان مذکور  با این شیوه و عدم مشکل در رشد گیاه از جمله دلایل گرایش به این شیوه بوده است. 

البته به طور ناخواسته از مواد بازیافتی برای گلدانهای این شیوه استفاده کرده ام. در پایان پست تیز پست های گذشته در خصوص هیدروپونیک را معرفی کرده ام.

  ادامه مطلب ...

کشت ترب قرمز به روش هیدروپونیک

چند سال قبل ترب قرمز را در گلدان با خاک باغچه کاشتم اما آبی که برای کشت آن استفاده کردم به نسبت، به قدری زیاد بود که از کشت خانگی ترب منصرف شدم. اما با عنایت به تجربه ای که از نگهداری گیاهان آپارتمانی خود به روش هیدروپونیک کسب کرده بودم یکبار دیگر سعی کردم این روش را در مورد کشت ترب قرمز انجام دهم. در ادامه سعی کرده ام با زبان تصویر روش را شرح دهم.

استفاده از مواد بازیافتی برای گلدانها و کاهش هدررفت آب از اهدافم در این روش بود.


ادامه مطلب ...