گیاهان
گیاهان

گیاهان

پامپاس گراس



نام علمی پذیرفته شده:Cortaderia selloana

نام انگلیسی:pampas grass

نام فارسی: پامپاس گراس یا به اختصار گاهی پامپاس گفته می شود.

نوع: همیشه سبز

خاستگاه: ناحیه پامپاس در نواحی گرمسیری آمریکای جنوبی

طول عمر: چندساله

گلها و بوته های پامپاس- تابستان 98

نور: آفتاب کامل - برای گلدهی به حداقل 6 ساعت نور آفتاب نیاز دارد. 

حداقل دمای قابل تحمل:   منفی 15 تا 20  درجه سانتیگراد 

خاک: در انواع خاکها رشد می کند اما خاکی که زه کشی خوبی دارد.

آبیاری:  متوسط (بعد از خشک شدن سطح خاک)

هرس: برای کنترل اندازه گیاه و زدن برگهای خشک  در اواخر زمستان

تکثیر: بذر و تقسیم بوته در بهار


منابع:

https://pfaf.org/user/Plant.aspx?LatinName=Cortaderia+selloana

https://www.rhs.org.uk/plants/details%3Fplantid%3D544

نظرات 1 + ارسال نظر
kilgh دوشنبه 28 مرداد 1398 ساعت 23:10

مرسی مرسی مرسیییییی
مدت هاست دنبال اسم این گیاه دلبر هستم
کلا خیلی سخته
من نمی فهمم چه طور می توانم اسم گیاهی که مثلا داخل پارک می بینم را پیدا کنم
چون سایت ها خیلی وسیع اند و اصلا امکان سرچ وجود نداره آدمیزاد گیج می شود

سلام.
خواهش میکنم.البته در زمینه گیاهان فضای سبز کتابهایی نوشته شده که گیاهان موجود در پارکها رو معرفی کرده . خودم هم سعی میکنم به مرور گیاهان مختلف در گروه بندی هایی که کردم اضافه کنم و تصویر و لینک و اسمشون رو در فهرست مربوط به خودشون قرار بدم تا پیدا کردنشون راحتتر باشه.
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد