گیاهان
گیاهان

گیاهان

کریپتانتوس

 

نام علمی پذیرفته شده:  Cryptanthus spp

نام علمی مترادف: -

نام انگلیسی: Earth Star

نام فارسی: -

خاستگاه: برزیل


کریپتانتوسها در حنگلهای انبوه گرمسیری برزیل زندگی و رشد می کنند و  بر خلاف بیشتر بروملیادس ها که بر روی گیاهان و مواد دیگر قرار دارند کریپتانتوسها فقط بر روی خاک قرار دارند. ذکر این نکته ضروری است که وجود درختان انبوه باعث می شوند نور خورشید از طریق انتشار و پخش شدن در اطراف و تنه درختان به گیاهانی که در زمین رشد می کنند برسد.

 تفاوت دیگری که این گروه از گیاهان با بروملیادس ها دارند مربوط به ریشه می باشد. بر بیشتر بروملیادس ها ریشه نقش نگهداشتن گیاه را دارد اما در کریپتانتوس ها، ریشه توسعه یافته و علاوه بر نگهداشتن گیاه بر روی خاک، فرآیند جذب مواد غذایی را از طربق خاک انجام می دهد. معمولا حجم ریشه ها به اندازه حجم اندامهای هوایی است. 


نور:  سایه روشن تا محیط سایه آفتاب (از آفتاب ساعات گرم روز محاقظت شود)

حداقل دمای قابل تحمل: 10 درجه سانتیگراد. اما توصیه می شود.

خاک: محلوط خاک گیاهان آپارتمانی با ماسه یا مخلوط پیت ماس با پرلیت

آبیاری:  بعد از خشک شدن سطح خاک - این گیاه بومی جنگلهای گرمسیری می باشد لذا به محیط مرطوب نیاز دارد. جهت تامین رطوبت می توان از سینی پر از سنگریزه که تا نصف دیواره سینی آب ریخته شده است استفاده کرد و گلدان را روی سنگریزه ها گذاشت. بایستی دقت کرد که کف گلدان با آب درون سینی تماس نداشته باشد.

کوددهی:  در بهار و تابستان با کود کامل ماهی یکبار- البته می توان غلظت کود را به یک چهارم رساند و هفته ای یکبار به گیاه داد.

تکثیر: پاجوش


مطالب مرتبط:


منبع:

http://www.bromeliads.info/cryptanthus-earth-stars/

http://www.costafarms.com/plants/earth-star

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد